piątek, 11 stycznia 2013

Wniosek urlopowy przez SharePoint′a

TimeOFF dla SharePoint 2013 - aplikacja usprawniająca proces składania i rozpatrywania wniosków urlopowych w organizacjach - to pierwszy produkt dla działów HR, jaki możemy znaleźć w ofercie sklepu Microsoft Office 365 Marketplace. Twórcą aplikacji jest polska firma Fild.NET, specjalizująca się w zaawansowanych rozwiązaniach Microsoft.

Aplikacja TimeOFF rozszerza standardowe możliwości platformy SharePoint 2013. Po jej zainstalowaniu w firmowym serwisie SharePoint, pracownicy mogą łatwo składać wnioski urlopowe, a uprawnione osoby mogą je akceptować bądź odrzucać. TimeOff oferowany jest w wersji Lite – jako darmowa aplikacja dla małych organizacji, oraz w wersji PRO – dla większych organizacji. Fild.NET oferuje także swoją aplikację dla innych wersji programu SharePoint, dostosowując ją do specyficznych potrzeb i wymagań klientów.



Najważniejsze funkcje aplikacji TimeOFF:
- możliwość określenia dowolnych rodzajów nieobecności w pracy i zależności między nimi, a także ustawowych dni wolnych od pracy,
- możliwość przypisania każdemu pracownikowi przysługujących mu dni wolnych od pracy (w rozbiciu na każdy z wcześniej określonych rodzajów nieobecności),
- jednopoziomowa akceptacja wniosków, np. przez dział HR,
- kalendarz dostępny dla pracownika, który przedstawia jego wnioski i plany urlopowe.

TimeOFF w wersji PRO zawiera też takie funkcje, jak m.in.: dwuetapowa akceptacja wniosków urlopowych, dostępna w zależności od rodzaju wniosku (np. przez menadżera i dział HR), powiadomienia e-mail z wpisami do kalendarza w planowanym terminie urlopu, graficzna prezentacja planów urlopowych pracowników – widoczna dla ich przełożonego i działu HR, możliwość wskazania asystenta do akceptacji wniosków (np. w imieniu prezesa), a także drukowanie wniosków i generowania różnego rodzaju raportów.

"W ciągu kilku pierwszych dni obecności w Office 365 Marketplace nasza aplikacja została zainstalowana w 46 różnych organizacjach na całym świecie, zbierając bardzo pozytywne recenzje. Pracujemy obecnie nad kolejnymi aplikacjami na Sharepointa do Office 365 Marketplace, które będą wspomagały pracę działów HR, finansów i produkcji" - mówi Andrzej Biesiekirski, Prezes Zarządu Fild.NET Sp. z o.o.

Dodatkowe informacje o aplikacji TimeOFF: http://fild.net/pl/rozwiazania/sharepoint-server/timeoff-skladanie-wnioskow-urlopowych-przez-sharepointa/.

Office 365 Marketplace to niedawno uruchomiony przez Microsoft katalog aplikacji i usług webowych, które rozszerzają standardowe możliwości programów wchodzących w skład pakietu Office 365: Exchange, Lync, Office i SharePoint Online. Aplikacje SharePoint są zdecydowanie najważniejszą częścią Office Marketplace 365. Jest to spowodowane faktem, że wdrożenia SharePoint’a wymagają z reguły więcej pracy dostosowującej tą platformę do specyficznych potrzeb danej firmy czy działu, niż inne programy Maicrosoft. Korzystając ze sklepu z aplikacjami SharePoint w Office 365 Marketplace można nabyć potrzebne rozwiązanie bardzo szybko i za znacznie niższą cenę niż miało to miejsce wcześniej, kiedy stworzenie niestandardowej funkcji do SharePoint’a wymagało znacznego nakładu czasu i środków. Warto jednak pamiętać, że w sklepie można znaleźć tylko uniwersalne aplikacje, tworzone z myślą o zastosowaniu w wielu organizacjach.

3 komentarze:

  1. niesadzilam, ze robia takie cuda. powiem szefowi : )

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety ja takich rozwiązań u siebie w firmie nie mam, ale myślę, że może i je z czasem wprowadzę. Jestem zdania, że samo oprogramowanie warto jest brać od https://www.connecto.pl/ i jak dla mnie sam wybór tej firmy był już wielkim sukcesem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli zwolnienia lekarskie wpływają na zmniejszoną efektywność funkcjonowania waszej firmy, warto pomyśleć o rozwiązaniu tego problemu. Można spróbować skorzystać z pomocy specjalistów z firmy https://conperio.pl/.

    OdpowiedzUsuń